10 Ağustos 2014 Pazar

August Rush: Tam Benlik Adeta Müzik Şöleni!

Bu filmin yazısını aslında taaa blogu açmadan önce açma planları yaparken yazmıştım ve o zamanlar cidden ergenmişim :D Hala biraz öyleyim gerçi -.- -Naparsınız içimdeki ergen bir türlü ölmüyor- Yine de emeklerimin ziyan olmasını istemedim ve yayınlayayım dedim. Umarım beğenirsiniz :))



Öhöm öhöm, 2007 yapımı bir filmle karşınızdayım. Aslında bu filmin güzel olduğunu duyduğumu hatırlıyorum ama genelde Hollywood filmlerini elimde Bollywood kalmayınca tercih ettiğimden bunu da atlamış olmalıyım. İşte bir şehirlerarası yolculukta sıkıntıdan patlamamak için etraftan bulduğum ilk filmi izleme kararımla bunu da izlemiş oldum. Pişman mıyım? Asla. Hem kulak hem göz doygunluğu veren mükemmel bir filmdi. Gerçi fazla göz doygunluğu olunca da iyi olmuyor. Hem başrol çocuğu hem de babasını keseyim derken filme odaklanamadım canım :D Ha annesini de yabana atmamak lazım yani onu da kestim arada -öhöm lütfen yanlış anlaşılmasın-


Neyse uzun bir giriş bölümünden sonra filme geçelim..


Yetimhanede kalan bir çocuğun duyduğu seslerin peşinden gidip anne babasını bulmak için yetimhaneden kaçması ve sonrasında onları buluşturacak olan olaylar dizisi. Ve tabii en önemlisi de çocuğun akıl almaz müzik dehası. Zaten çocuk da müziği sayesinde yetimhaneden kaçtıktan sonra sokaklarda yaşayabiliyor. Önüne çıkan her kapı, müziğini duyduktan sonra açılıyor. Çocuk daha 11 yaşında Julliard Konservatuvar'a bile giriyor yane _Dipnot: Dream high'ı izleyenler bilir bu Julliard, HyeMi'nin ilk bölümlerde çok isteyip de gidemediği klasik müzik okulu_ Hatta koca koca adamlar yolda çocuğu durdurup derslerle ilgili bişeyler soruyorlar, çocuk da pek havalı canım, pek de şekeeer :D Ha bu müzik zekasını da müzisyen ve şarkıcı olan anne babasından aldığını belirtmeden geçmeyelim.


O zaman oyuncu kadrosuna geçeliim;



Eveeet, başrol oyuncumuz August Rush; namı diğer Evan Taylor. Ama çocuk pek bi şekeer ve filmde 11 yaşında ama film çekilirken 15 yaşındaymış! bu çocuğun 15 yaşında olduğuna kim inanır kii!? 92li ve şu an da 22 yaşında. İşte size şimdiki hali:



Aynısını böle boyca büyütmüşler dimi? Ben hiçbir fark göremedim ama iki resim arasındaki 5 farkı bulan var mıdır? :D




Ve Augustun babası Louis. Gerçek adı: Jonathan Rhys Meyers. Tabisi onu da araştırdım ve size birbirinden ilginç bilgiler buldum. Aslında sanat camiası için pek de ilginç değil ama bu adamın tipinde yoktu öylelik yaa. Nese konuya geçeyim: Adamın psikolojisi bozuk. İntihara filan kalkışmış 2 yıl önce, ama son anda yetişmişler de rehabilite merkezine götürmüşler sonra. Ben de bir psikolog edasıyla sorunun kaynağını bulmak için çocukluğuna indim ve neyi keşfettim: 3 yaşındayken annesi babası ayrılmış, ve 16 yaşında okuldan atılmış. Daha sonra sokaklarda serseriliğe başlamış (:O) ve bir gün halka açık havuzlardan birinde bir ajans tarafından keşfedilmiş. 3 ayrı şehirde 3 ayrı evi var biri de Fas'ta. Ne alaka anlamadım :O Bide alkolikliğiyle ve gömlek değiştirir gibi sevgili değiştirmesiyle tanınıyor. Neyse ya ben baya özele girdim, filme devam..




Çocuğun annesi Lyla Novacek. Gerçek adı: Keri Russel. Kadın pek güzel ama. Çocuğumu bulacağım diye de nasıl çırpındı yevruceğim. Çok da güzel viyolonsel çalıyor.




Yetimlerle ilgilenen ama sanırım aynı zamanda polis olan ve de sosyal hizmetlerde çalışan yani her işte bi burnu olan tam olarak ne olduğunu anlamadığım bi adam. Ha böyle söyleyince kötü bi adam olduğu zannedilmesin çok iyi çocuğumuzu koruyup kollayan bi adamcık bu. Yine bir hoş adam :)) Melez herhalde, gözler filan da renkli ten daha açık. Gerçek adı: Terrence Howard




Tipinden kötü olduğunu anlayanlar elime mum diksiin! Evet kendisi kötü adamımız olur. Gerçi başlarda iyi gibi gibiydi ama meğer adamın gözünü para bürümüş. Adı Wizard yani büyücü; sokak çocuklarını toplayıp kendince bi sokak çalgıcımsı dilencimsi çocuk topluluğu oluşturmuş. Evan'a da August adını veren o. Gerçek adı: Robin Williams.


Şimdi filmden birkaç kare:
-Eser miktarda spoiler içerir-



Çok ormantiik. Nasıl da sarmış kızı fazla sahipleniciii! Kısakançlık krizleri vol 18658186


Bizim büyücünün yeri. Salondan bozma bi yer ve kocaman. İçine tekerlekli sandalyeyle kaymak için ray düzeneğimsi bişe bile kurmuşlar.


Şok şok işte o konuşulan düzenek, basında ilk defa bu blogda! :D


Bu da çocuğumuzun hayatında ilk gitar çalışı. Davul çalar gibi vura vura çalıyor ama çinça çinça çongmal çok güzel çalıyor.


Şuna bak hele şuna. Kampüste o kadar öğrencini arasında çocuk'umuzu durdurup ders notu soruyorlar. Aslında tam emin değilim belki de imza istiyordur :D


Baba-oğul gitar çalmaca. Yafrularım ya şunlara bak :)


Artiz çocuğumuz koca koca insanlara şeflik yaparkene.
Bu da son sahnelerden biriydi..


Size screencapture yapayım derken filmi bidaha izleyesim geldi ve eğer bulabilirsem filmdeki tüm parçaları indirmek istiyorum. Hepsi mükemmel ve ötesi.


Bu tanıtımdan sonra izleyecek olanlara bool eğlenceler! Kulaklarınız bayram edecek :)

3 yorum:

  1. güzel bir tavsiye olmuş :) ben film izlemeden mutlaka hakkında yorumları okurum teşekkürler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek :)) Yararlı olabildiysem ne mutlu bana :))

      Sil
  2. Müzik kalitesiyle işlediği konuyla beni büyüleyen bir filmdi :)

    YanıtlaSil